Hoe belangrijk is fysieke fitheid om te surfen?

surfen is leuk en hoort leuk te zijn. Het is een geweldige sport. Als je echter niet in goede fysieke conditie bent, zul je teleurgesteld worden en geen plezier hebben. Ten eerste, als je niet in goede conditie bent om te peddelen, zul je het moeilijk hebben om met je surfplank door de inkomende golven te peddelen om naar de plek te gaan waar je golven kunt gaan vangen. De peddel naar de beste plek in de line-up om golven op te vangen kan variëren van vijftig tot vierhonderd meter. Als je uitgeput bent wanneer je in de line-up stapt, zul je een goede surftijd moeten besteden aan rusten in plaats van golven te vangen. Om te genieten van surfen, moet je uitzonderlijke surfgebieden kiezen, zoals de beste surfplekken van Nederland.
Sommigen van jullie zullen zo uit vorm zijn dat je niet door de inkomende branding kunt komen en gedwongen zal worden om je om te draaien en terug te gaan naar het strand waar je begon. Dat klinkt niet als een geslaagd dagje surfen.
Er is mij ooit verteld dat “couch Potatoes het niet redden in surfen”. Dat is echt logisch. Dit geldt waarschijnlijk meer voor parttime surfers omdat veel surfers het hele jaar door surfen. Maar zelfs het hele jaar door moeten surfers in training blijven om hun maximale potentieel voor een goede surfervaring te realiseren, elke keer dat ze eropuit gaan.
Surfers moeten gemotiveerd blijven en zichzelf in goede fysieke conditie houden, want je weet dat wanneer de goede branding komt, je er klaar voor bent. Wat dit betekent is dat wanneer er dagen en soms weken zijn zonder surfen, je in de sportschool moet blijven om gewichten op te heffen, te strekken, aan hun kernspieren te werken en je cardiovasculaire training te doen.
Een goede manier om in goede fysieke conditie te blijven, is door een trainingspartner te hebben. Idealiter is je trainingspartner een van je surfmaatjes en kun je elkaar motiveren. Als je je verveelt met de sportschool, ga dan naar het dichtstbijzijnde water en ga peddelen en rennen. Dit houdt je schouders en cardiovasculaire systeem in vorm zolang je minimaal een half uur inspannend peddelen op je surfplank, paddleboard of SUP doorbrengt. Kies niet voor de makkelijke weg. Blijf gedisciplineerd.

Er zijn een paar andere dingen die moeten worden aangepakt die te maken hebben met uw fysieke conditie. Ze zijn stretching en hydratatie. Je moet lenig en gestrekt zijn. Het is belangrijk dat je elke dag je hele lichaam stretcht, zeker voordat je gaat surfen.
Het is ook erg belangrijk om je lichaam gehydrateerd te houden. Je lichaam bestaat voor ongeveer 66% uit water. Je moet het waterpeil op peil houden. Het is erg belangrijk dat u elke dag veel water drinkt. Het houdt je hele lichaam, inclusief je hersenen, in goede conditie. Vergeet de cola, alcohol en cafeïne en blijf bij veel water.
Het laatste deel van de puzzel is het hebben van de juiste uitrusting. Als je de tijd neemt om jezelf in een goede fysieke conditie te brengen, dan is het logisch dat je het juiste type surfplank en het juiste ontwerp hebt om op je topniveau te presteren. Er is een sterke toewijding van je nodig om in vorm te komen, dus beloof jezelf om de juiste surfuitrusting te krijgen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *