Uncategorized
Betere verkoopresultaten om de winst te verhogen

Betere verkoopresultaten om de winst te verhogen

Ik weet dat dit voor de hand liggend klinkt, maar ik werk momenteel met vier klanten die de afgelopen drie jaar een gelijkblijvende of dalende omzet hebben. Hoewel er grote economische redenen zijn om een ​​langzame of geen omzetgroei te rechtvaardigen, verandert dit niets aan de vergelijking.

Brandstofkosten, nutsvoorzieningen, gezondheidszorgkosten, ze stijgen allemaal, als de verkoop niet stijgt in de vorm van prijsverhogingen of een verhoging van de omzet, rest er alleen nog maar de interne kosten te verlagen. Dit is echter geen oneindige bron van dollars en vroeg of laat bereik je een kritische massa en zijn kostenbesparingen geen optie meer.

De klanten waarmee ik werk hebben allemaal uitstekend werk geleverd door de interne kosten te verlagen en hebben tot nu toe de storm doorstaan. Nu is het tijd om de nadruk te leggen op het gebruik van hun recent ontwikkelde efficiëntieverbeteringen om de verkoop te stimuleren.

In een groeiende economie is het veel gemakkelijker om de verkoop te verhogen, de dollars stromen binnen en iedereen koopt. Hoe verhoog je de omzet in een trage economie?

Onthoud dat de bovenstaande vergelijking niet uitmaakt of de economie traag is of niet, dus wanneer u het punt bereikt waarop u niet langer kosten kunt besparen, verhoogt u de verkoop of gaat u failliet. Wat doe je als de economie niet optimaal is?

Je moet innovatief zijn. U moet meer waarde bieden voor de prijs dan uw concurrenten. Klanten zijn tegenwoordig beter geïnformeerd en beter geïnformeerd dan ooit. U moet dit feit in uw voordeel gebruiken.

Uw verkoopstrategie moet een integraal onderdeel zijn van uw algehele strategie, het kan niet op zichzelf staan ​​en de ene week een lage prijs en een andere een hoog serviceniveau zijn.

Bepaal wie uw klant is, welke niche u wilt bedienen en stem uw interne kostenstructuur, uw vergoedingen en uw human resources op elkaar af om die niche zo goed mogelijk te ondersteunen. Word de materiedeskundige, de voor de hand liggende keuze voor uw goederen of diensten.

U moet de vraag kunnen beantwoorden “met alle goederen en diensten die beschikbaar zijn voor mijn klant, waarom zouden ze bij mij kopen?”

Betere verkopen beginnen met een betere strategische planning en worden ondersteund door marketing en uitvoering.

Leave a Reply

Your email address will not be published.